Breaking news rammer TikTok, før de rammer tv. Genstart, Dato og Tiden fortæller hver dag om den sidste nye krise, mens gule bjælker og alarm-emojis pulserer overalt på nyhedsmediernes hjemmesider. Nyhedstræthed er langt fra et nyt fænomen – men nye undersøgelser tyder på, at fravalget ikke handler om hverken form eller indhold, men om en mere central følelse af overvældelse. Og alt imens følelsen stiger blandt især vores yngre medborgere, bliver nyhederne flere, hurtigere og kortere. I første halvdel af talken udveksler vi erfaringer og historier fra den nye (og gamle) medievirkelighed, og i anden del finder vi sammen konkrete redskaber til, hvordan vi holder os oven vande i nyhedsstrømmen.
Deltagere
Camilla Angaard, Chefredaktør, SEIN
Mille Holkenfeldt, Journalist, TV2 Echo
Oliver Herlitschek, COO og medstifter, Avilius
Christian Jensen, Ansvarshavende chefredaktør, Politiken
Mød os: A21 - Ungdommens Plads (Folkemødet 2025)